Volkswagen, Audi, Seat & Skoda
Olieverbruik 1.8 2.0 TFSI TSI tot 2013
Diverse modellen uit de VAG groep: Seat, Skoda, Audi en Volkswagen uitgerust met een 1.8 of 2.0 TSI of TFSI motor hebben een zeer hoog olieverbuik.
Oorzaak van het probleem
Om zo weinig mogelijk inwendige wrijving te hebben in het motorblok zijn er dunne olie schraapveren gemonteerd met een hoogte van 1.5 mm. Ook zijn deze zuigerveren voorzien van kleine gaatjes om de olie af te voeren. Door vervuiling gaan deze zuigerveren dicht zitten en blijven ze plakken in de zuiger. Hierdoor word de olie niet van de cilinderwand geschraapt waardoor de olie word verbrandt.
Oplossing
Er worden veelal halfslachtige oplossingen aangeboden, vervangen van de zuigerveren, aanpassen van de zuiger, zuigers monteren van een ouder type motor etc. De enige juiste oplossing is het vervangen van alle vier de zuigers en zuigerveren met gemodificeerde type zuigers. Deze zijn voorzien van een hogere olie schraapveer welke geen gaatjes heeft maar een wafelstructuur.
Hierdoor word de olie goed afgevoerd en is olieverbruik gegarandeerd verleden tijd.
Wij hebben deze herstelling vaker dan 2000 keer uitgevoerd en onze oplossing is dan ook bewezen een permanente en hoogwaardige oplossing.
Wij vervangen/voeren uit:
Lezen de auto uit en doen een proefrit.
Demonteren de volledige motor.
We controleren alle aanbouwdelen als riemen, turbo, waterpomp etc.Cilinderkop; we reinigen de cilinderkop machinaal, hierop volgende controleren we de afdichting van de kleppen door middel van een vacuum test. We demonteren de kleppen en controleren de kleppen, klepgeleiders en klepzittingen. Wanneer alles word goedgekeurd reinigen en polijsten we de kleppen, tevens slijpen we kleppen. Na montage controleren we wederom de afdichting van de klep en klepzitting dmv een vacuumtest.
Na demontage van de zuigers controleren we de cilinder op beschadigingen en meten de maatvoering. Als de cilinders worden goedgekeurd zullen we de cilinders honen om een nieuw kruispatroon aan te brengen.
We vernieuwen de zuigers met gemodificeerde types.
Onze zuigers van voorzien van een gemodificeerde olieschraapveer, deze is hoger dan de standaard veer en tevens bestaat deze uit drie delen. De olieschraapveer welke wij gebruiken is een ´wafel structuur´, hiermee is het olieverbruik permanent verholpen.Monteren alle onderdelen volgend de voorschriften van VW.
Reinigen alle aanbouwdelen machinaal als klepdeksel, carterepannen, etc.
Vernieuwen de drijfstanglagers.
Vernieuwen de olieterugloopklep in de cilinderkop.
Deze klep vernieuwen we preventief, nu is deze gemakkelijk te demonteren, normaal gezien zal de cilinderkop namelijk gedemonteerd moeten worden. We vernieuwen deze klep preventief omdat deze bij niet goed functioneren de motor kan beschadigen.Vernieuwen alle 16 klepseals.
Vernieuwen de krukaskeerring voor een gemodificeerde.
Vernieuwen alle drie de distributiekettingen inclusief alle spanners en .
Vernieuwen het krukastandwiel.
Vernieuwen de bougies.
Vernieuwen motorolie en oliefilter.
Vernieuwen de koppakking en alle benodigde pakkingen.
Airco service (tot max 200gram vulling).
Na montage doen we een testrit en lezen de auto uit.
-
Bovengenoemde herstelling voeren wij uit voor 2895.- incl. btw, onderdelen, montage en garantie.
Tijdens de herstelling kunt u kosteloos gebruik maken van vervangend vervoer.
Heeft uw auto meer dan 200.000km gelopen dan adviseren wij extra punten, neem hiervoor contact met ons op.
-
Wij hanteren dat olieverbruik overmatig te noemen is als u meer dan 1L olie per 2000km moet bijvullen.
-
Wij gebruiken enkel originele onderdelen mits er een beter alternatief is. Zo gebruiken wij ook bij deze reparatie originele onderdelen. De zuigers en zuigerveren zijn niet origineel maar van een hogere kwaliteit. Hiernaast hebben wij zeer grote ervaring met deze motoren, we herstellen er op jaarbasis +/- 200.
Hierdoor bieden wij standaard 24 maanden garantie op deze herstelling. Blijft de auto na de herstelling bij ons in onderhoud dan krijgt u maar liefst 60 maanden garantie tegen olievebruik!
-
De Audi A3, A4, A5 1.8TFSI, 2.0TFSI, Audi Q3, Q5, Audi TT, A6 Volkswagen Polo, Golf, Passat, Beetle, Touran, Tiguan, Eos, Scirocco, Sharan GTI, 1.8TSi en 2.0TSI, SKODA Superb, Octavia, Yeti, Roomster 1.8TSI en Seat Exeo, Leon, Alhambra en Altea 1.8TSI.
-
CDNB, CDNC, CND, CDHB, CDHA, CABB, CNCD, CJEB, CJEE, CNCE, CJED, CJEE, CHJA, CYGA, CYNB, CDA, CDAA, CCZ, CCZA, CJSB, CJSA, CCZB, CAWB, CCZB,